بیوگرافی افراد موفق خارجی

داستان زندگی pete cashmore بنیان گذار mashable | وبلاگی که ۵۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد

داستان زندگی pete cashmore بنیان گذار mashable یکی از ۱۰ وبلاگ محبوب و پر طرفدار در دنیا است که این وبلاگ در حوزه اخبار جدید فناوری است.

داستان زندگی pete cashmore بسیار جالب است و می تواند برای ما اثر بخش و تاثیر گذار باشد.

شروع داستان زندگی pete cashmore

pete cashmore در ۱۸ سپتامبر ۱۹۸۵ به دنیا آمد و در banchory که شهری در بریتانیا است بزرگ شد.

بیماری عاملی برای رشد pete

pete cashmore

در ۱۳ سالگی به خاطر بیماری و عمل جراحی که انجام داد مجبور شد برای مدت طولانی در خانه و تخت خوابش استراحت کند, بعد از مدتی برای دوری از کسالت شروع کرد به گذشت و گذار در وب و بعد از مدتی این گذشت و گذار  به کار روزانه اش تبدیل شد.

او در مجله سایت های فناوری مشترک و عضو شده بود تا اولین کسی باشد که اخبار فناوری را می خواند او آنقدر وب سایت ها را دنبال می کرد که پس از مدتی تصمیم گرفت به طور ناشناس برای سایت هایی که عضو شده بود مقاله بنویسد.

این مقاله نوشتن تا زمانی ادامه پیدا کرد که او متوجه شد از مقاله هایش باز خورد خوبی میگیرد.

پس از فهمیدن این موضوع وبلاگ خودش را با نام mashable را (در آبردین شایر اسکاتلند) تاسیس کرد.

mashable وبلاگی به روز در حوزه فناوری

Mashable

mashable وبلاگی در حوزه اخبار فناوری است. وب سایت های ایرانی مانند زومیت و دیجیاتو و گجت نیوز و … نیز با الهام گرفتن از mashable تاسیس شده اند.

از زمان شروع وب گردی او و تاسیس وبلاگ خودش در سال ۲۰۰۵ حدود ۶ سال طول کشید و او زمانی این وبلاگ را تاسیس کرد که تنها ۱۹ ساله اش بود.

او که دبیرستان و دوران متوسطه را با زحمت تمام کرده بود و علاقه هم به رفتن به کالج نداشت, کل روز را در تختش مشغول نوشتن مقاله در وبلاگ جدیدش بود.

البته این تنها کار کردن بر روی وب سایت تا موقعی بود که او متوجه شد بازدید کنندگانش هر روز بیشتر می شود و اغلب این بازدیدکنندگان نیز از آمریکا هستند.

به همین دلیل تصمیم گرفت ساعت خود را با آمریکا تنظیم کند البته این موضوع چندان هم آسان نبود زیرا مجبور بود شب ها تا دیر وقت کار کند و بعد تا ظهر بخوابد تا انرژی برای روز بعد داشته باشید.

افزایش بازدیدکنندگان و شروع مسیری جدید

شروع مسیری جدید برای mashable

بعد از یه برهه زمانی که تعداد بازدید کنندگانش افزایش پیدا کرد, بدون این که او کاری کند به اون پیشنهاد تبلیغ در وبلاگش را دادند و او هم قبول کرد.

۳۰۰۰ دلار برای تبلیغات گرفت و با آن پول چند تا کارمند استخدام کرد که برایش تولید محتوا کنند.

کار pete هم این شده بود که بر این نوشته ها نظارت کند.

این مسیر حدود یک سال و نیم ادامه پیدا کرد تا زمانی که بازدید آن ها به روزانه ۲ میلیون رسید و وبلاگ او داشت به یکی از پر طرفدار ترین وبلاگ های جهان تبدیل شد.

بعد از رسیدن به بازدید روزانه ۲ میلیون و بدست آوردن موفقیت های روز افزون, دفتر دوم mashable در آمریکا شروع به کار کرد.

در این زمان بود سر و کله خریداران و سرمایه گذاران پیدا شد.

در اول کار pete وبلاگش را نفروخت اما پیشنهاد سرمایه گذاری را قبول کرد و این سرمایه گذاری هم باعث رشد فوق العاده mashable شد.

بعد از ۱۲ سال تلاش

Ziff davis

بعد از ۱۲ سال تلاش بالاخره یک پیشنهاد بزرگ برای mashable روی میز مذاکره قرار گرفت.

پیشنهادی ۵۰ میلیون دلاری که بالاخره pete را راضی کرد تا وبلاگش را بفروشد و او در سال ۲۰۱۷ وبلاگ mashable را به یک شرکت به نام ziff davis که در حوزه وب است فروخت البته به عنوان مدیر عامل به کار خود ادامه داد.

البته در توییترش اعلام کرد که دارد بر روی پروژه ای تازه کار می کند و در سال ۲۰۱۸ از mashable جدا خواهد شد و این موضوع را هم mike finnerty مدیر کل شرکت ziff davis تایید کرده است.

اما در سال ۲۰۱۹ هنوز هم pete cashmore به عنوان مدیر عامل mashable است و اطلاعاتی راجب کار جدیدش در اختیار عموم قرار نداده است.

pete در توییتر

pete cashmore در توییتر

pete در یک برهه زمانی تصمیم گرفت علاوه بر وبلاگش در شبکه های اجتماعی مانند توییتر و اینستاگرام و… نیز فعالیت کند و البته اصلی ترین فعالیتش هم در توییتر بود زیرا بخاطر چهره جذابی که داشت, هر روز تعداد دنبال کنندگانش بیشتر می شد و می توان گفت اگر او در ۱۳ سالگی مریض نمیشد شاید امروز یک مدل یا بازیگر بود تا یک کارآفرین.

این افزایش دنبال کنندگان او در توییتر به گونه ای بود که توییتر در سال ۲۰۰۹ او را به عنوان تایثرگذارترین فرد در جهان معرفی کرد.

pete در رسانه ها

در سال ۲۰۰۹ مجله فوربس او را در لیست ۳۰ تا زیر ۳۰ ساله ها قرار داد.

فوربس 30 تا زیر 30 ساله ها

انجمن تجارت جهانی او را به عنوان رهبر جوان جهانی معرفی کرد.

انجمن تجارت جهانی

در سال ۲۰۱۲ مجله تایم او را به عنوان ۱۰۰ فرد تاثیرگذار معرفی کرد.

100 فرد تاثیرگذار مجله تایم

اگر سوالی داشتید می توانید در اینستاگرام یا پایین همین مقاله بپرسید.

موفق باشید.

برچسب ها

حسین لسانی

پریدن ربطی به بال ندارد, قلب می خواهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا