اصول انضباط فردیتجربه شخصیتغذیه

چگونه غذا بخوریم تا به سادگی لاغر شویم | با یک راه حل بسیار ساده خوش اندام شوید

چگونه غذا بخوریم تا به سادگی لاغر شویم

پاسخ دادن به این سوال که چگونه غذا بخوریم تا به سادگی لاغر شویم آن قدر ها هم که فکر می کنید مشکل نیست.

به شما قول می دهم که بعد از خواندن کامل این مقاله متوجه خواهید شد که چرا می گویم مشکل نیست.

برای شما خوشحالم اما چرا

غذا زیاد بخورید و لاغر شوید و همیشه خوشحال باشید

اول بخاطر این که زیرا متوجه شده اید که یکی از پایه ای ترین چیز ها برای لاغری, تغذیه است نه دارو و قرص و ….

دوم هم بخاطر این که حال که مشکل را فهمیده اید و از آن فرار نکرده اید و آمدید تا حلش کنید.

عادات اشتباه در وعده های غذایی و تاثیر آن بر لاغری

عادات اشتباه در وعده های غذایی و تاثیر آن بر لاغری

اغلب افراد مثل صبحانه نمی خورند و در ناهار زیاده روی می کنند.

یا روزانه کلا یک وعده غذا می خورند.

این موضوع باعث می شود شما در آن یک یا دو وعده غذایی که دارید زیاده روی کنید و بیش از حد غذا بخورید.

یک سری افراد هم هستند که در آن یکی دو وعده هم خوب غذا نمی خورند و بعدا قطعا دچار بیماری می شوند.

با این نوع عادت غذایی در طول زمان حداقل ۳ مشکل برای شما پیش می آید :

  1. مشکلات گوارشی مانند هضم غذا
  2. زخم معده
  3. سوء تغذیه
  4. و …

همین عادت وعده های غذایی است که باعث می شود شما شام بسیار بخورید یا صبحانه نخورید.

لطفا توجه کنید

همان قدر که به چه چیزی خوردن توجه دارید به چگونه غذا خوردن و چه زمان هایی خوردن و چه قدر خوردن هم توجه کنید.

وعده غذایی درست و صحیح چیست؟

وعده غذایی درست و صحیح چیست؟

خب تا این جا متوجه اهمیت وعده های غذایی شده اید اما وعده غذایی درست چیست؟

یعنی چند بار در روز غذا بخوریم؟

یعنی در هر وعده چه قدر غذا بخوریم؟

طی تحقیقاتی که کردم و مقالاتی که از اساتید مختلف خوندم متوجه شدم که راه حل چیست.

اما راه حل:

به جای خوردن غذای بسیار در در وعده های کم, غذا های کم را در وعده های بسیار بخورید.

این جمله در ظاهر آسان به نظر می آید اما کسانی که آن را امتحان کرده اند به شما خواهند گفت که اصلا آسان نیست.

سخت تر از آنی هست که فکرش را بکنید.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با دوستتان یا عزیزانتان بیرون رفته باشید و قصد داشته باشید که غذا کم بخورید.

اما زمانی که غذا را آوردند همه چیز یادتان رفته است و مشغول غذا خوردن شده اید.

یا می خواستید که غذا کم بخورید اما نتوانسته اید به تعارف دوستانتان نه بگویید و مجبور شده اید که غذا زیاد بخورید.

پس آن قدر ها هم ساده نیست.

حتما حالا با خود دارید می گویید که این سایت قول یک راه حل ساده را داده بود حالا می گوید که سخت است.

برای یک سری افراد سخت است و برای یک سری افراد آسان است.

اما چگونه؟

سخت است برای کسانی که می خواهند :

تمرین نه گفتن کنند یا به زور و با انگیزه سعی کنند تا جلوی خودشان را بگیرند.

و آسان است برای کسانی که می خواهند :

سراغ یک راه حل جدید بروند و راه های قدیمی بیهوده را تست نکنند.

راه حل بسیار ساده برای خوش اندام شدن

راه حل بسیار ساده برای خوش اندام شدن

می خواهم که انگیزه را کنار بگذارید و به دنبال راه حل های سیستمی باشید.

زیرا به قول چاک کلوز (نقاش معروف و میلیونر) :

انگیزه برای مبتدیان است, حرفه ای ها بر میخیزند و کار را انجام می دهند.

راه حل سیستمی برای درست کردن وعده های غذایی

به جای اینکه کم بخورید همین امروز یک ظرف و یک لیوان کوچک بخرید.

با این کار شما در هر وعده غذایی به طور کامل سیر نمی شوید.

پس مجبور می شود هر ۲ الی ۳ ساعت یک بار غذا مصرف کنید.

با این کار هم به هضم غذایتان کم کرده اید و هم به زیاد شدن تعداد وعده های غذاییتان.

شاید باورتان نشود اما

زمانی که وعده های غذاییتان را درست کردید آن زمان هم خواب بهتری و هم بدن ایده آل تری خواهید داشت.

و این ها کمک خواهد کرد تا شما انضباط فردی بیشتری داشته باشید و برای لاغری و تناسب اندامتان بیشتر تلاش کنید.

و نکته آخر که جامانده بود و دوست دارم که بهش توجه کنید.

به کجا چنین شتابان

مشکلات سریع غذا خوردن

سعی کنید غذایتان را بسیار آرام بخورید.

نه مسابقه ای در کار است نه قرار است که کاپی یا مدالی چیزی برای سریع خوردن غذایتان دریافت کنید.

تنها فایده اش یا به قولی ضررش این است که مشکلات گوارشی از قبیل هضم غذا و … پیدا خواهید کرد.

خیلی از ما موقع غذا خوردن اصلا حواسمان به غذا نیست.

حتی گاهی اوقات بعد از خوردن غذا نمی دانیم که چه خورده ایم.

نه طعمی در یادمان است نه لذتی.

پس این دفعه که خواستید غذا بخورید لطفا تفکرتان را در حال نگه دارید و به غذایتان توجه کنید.

سعی کنید از غذا خوردنتان لذت ببرید.

یکی از فایده های دیگر آرام غذا خوردن هم این است که زمان زیادی از شما می گیرد.

این زمان گرفتن باعث می شود که شما وقت نکنید تا غذای زیادی مصرف کنید.

لطفا هزینه مقاله را بپردازید

لطفا هزینه مقاله را بپردازید

مگر مقالات رایگان نیست؟

بله مقالات رایگان هست اما برای نوشتن این مقاله انرژی و زمان و پول صرف شده است.

برای پرداخت هزینه اش کافی است آن را به اشتراک بگذارید.

این مقاله همیشه در حال بروزرسانی است.

برای همین لطفا نظراتتان را با ما در پایین این مقاله یا در اینستاگرام یا در لینکدین به اشتراک بگذارید.

تا ما بتوانیم مقاله بهتر و جامع تری برایتان آماده کنیم.

حسین لسانی

پریدن ربطی به بال ندارد, قلب می خواهد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا