استراتژی های پیشرفتهعادات موفقیت

دستیابی به موفقیت با ۵ روش اثبات شده + یک برنامه کاملا عملی

دستیابی به موفقیت با ۵ روش اثبات شده به ظاهر ساده

بسیاری از ویژگی های مهم وجود دارد که می تواند در مسیر دستیابی به موفقیت و شادکامی فرد کمک کند.

اما تنها یک راه  وجود دارد که موفقیت های پایدار و بلند مدت را در تمام ابعاد زندگی ایجاد می کند : انضباط فردی.

انضباط فردی یکی از صفات مورد نیاز برای رسیدن به موفقیت و اهداف در زندگی است.

آیا از لحاظ رژیم غذایی, تناسب اندام, اخلاق کاری یا روابط خود, نظم و انضباط در کار ها یا … در وضعیت ایده الی قرار دارید؟

این موضوعات زندگی ای سالم را برای شما رقم خواهد زد و در نهایت موجب خوشحالی شما خواهد شد.

اما راه رسیدن به زندگی سالم چیزی جز انضباط فردی نیست.

اما چگونه می توان به انضباط فردی دست یافت؟

برای پاسخ گویی به این سوال اول باید به این سوال پاسخ دهیم :

انضباط فردی چیست؟

انضباط فردی چیزی جز تسلط بر خویشتن و خود نیست.

بر اساس یک تحقیق در سال ۲۰۱۳ توسط ویلهلم هافمن

بر اساس این تحقیق افرادی که دارای کنترل بالایی بر خود هستند شادتر از کسانی هستند که بر خود تسلط کافی ندارند.

این مطالعه کشف کرد که افراد دارای انضباط فردی قادر به مقابله با تعارضات هدف خود و وسوسه های لحظه ای بودند.

در واقع  این افراد مقاومت بیشتری برای رسیدن به موفقیت دارند.

این افراد زمان کمتری برای بحث در مورد اینکه آیا رفتارهایی که به سلامت آنها آسیب می رسانند، صرف کرده اند و به راحتی تصمیمات مثبت گرفتند.

انضباط فردی به شما اجازه نمی دهد که انتخاب های خود را با هوس های لحظه ای بگیرید.

بلکه باعث می شود در تصمیمات خود منطقی تر باشید.

و هر ساله خیلی راحت تر به کار های سخت در مسیر هدفتان تن می دهید بدون اینکه احساس از دست دادن آزادی عمل را داشته باشید.

در واقع انضباط فردی یک نوع آزادی مشروط  برای دستیابی به موفقیت است.

حالا که فهمیدیم انضباط فردی چیست, چگونه باید به آن دست پیدا کنیم؟

در واقع خیلی ها فکر می کنند, انضباط فردی ذاتی است و دست نیافتنی.

اما اصلا این طور نیست.

انضباط فردی رفتاری یاد گرفتنی و اکتسابی است و می توانید آن را با ۵ روش اثبات شده زیر یاد بگیرید.

۵ روش اثبات شده

  1. از وسوسه ها دست بردارید
  2. به طور منظم و سالم غذا بخورید
  3. منتظر نمانید تا احساس خوبی داشته باشید
  4. برنامه ای برای پاداش دادن به خودتان داشته باشید
  5. خودتان را ببخشید و به جلو بروید

از وسوسه ها دست بردارید

اما چگونه از وسوسه های لحظه ای دوری کنیم؟

یک راه حل ساده این است که محیط را از حواس پرت کن ها خالی کنیم.

در واقع با این کار سرنخ وسوسه شدن را از دور و اطراف خود پاک کرده اید.

برای مثال اگر تلفن همراه شما حواستان را پرت می کند باید آن را از دسترس خودتان خارج کنید.

می توانید تلفن همراه خود را خاموش کنید یا در حالت هواپیما قرار دهید یا حتی نوتیفیکیشن ها را غیر فعال کنید.

یا به طور کلی از جلوی چشمانتان هم دور کنید و در یک کشو قرار دهید.

انگار که اصلا شما وسیله ای به نام تلفن همراه ندارید.

همه ی این کار ها شدنی است فقط کمی اقدام و جسارت می خواهد.

به طور منظم و سالم غذا بخورید

همانطور که همیشه در مقالاتم که مربوط به انضباط فردی است می نویسم که اگر می خواهید فردی منضبط شوید باید اصول آن را رعایت کنید.

یکی از پایه های اصول انضباط فردی تغذیه است.

شما برای تلاش کردن و دستیابی به موفقیت نیاز به انرژی دارید و انرژی شما یکی از سرمایه های شماست.

سرمایه ای که با خواب و تغذیه و ورزش و … تامین می شود.

با نداشتن نظم در غذا خوردن شما شانس خود را برای موفقیت سوزانده اید.

زیرا ممکن است در اثر نداشتن نظم در غذا خوردن مشکلات زیر برایتان پیش بیاید :

  • احساس ضعف و گرسنگی در هنگام کار, که تمرکز شما را کاهش می دهد
  • زخم معده
  • و مشکلات گوارشی دیگر

منتظر نمانید تا احساس خوبی داشته باشید

خیلی از ما همیشه برای انجام کار های خود منتظریم تا حسش بیاید.

این موضوع تا جایی رشد می کند که به شما می گویند چرا وظیفتان را انجام نمی دهید می گویید حسش نیست.

این جمله حسش نیست تله ای است که بسیار خطرناک است.

زیرا انجام ندادن کار ها را توجیه کرده اید و دیگر خیالتان راحت است که تقصیر من نیست بلکه تقصیر حس است.

احساس خوب را در پایان کار بخواهید نه در اول کار.

اما راه حل چیست؟

راه حل این موضوع این است که به جای نفی کردن مغزتان موضوع را قبول کنید و به آن پاسخ دهید و سپس اقدام کنید.

این دفعه که خواستید کاری را انجام دهید و مغزتان گفت حسش نیست, لطفا آن سریعا نفی نکنید.

به جای این که بگویید نه حسش هست و من این کار  را انجام خواهم داد.

و مغزتان هم بگوید تو چرت می گویی من کارم را بلدم.

بیایید در اول کار به مغزتان بگویید باشه قبول حسش نیست.

اما میدانی مغز عزیز من باید با وجود این که حسش نیست این کار را انجام دهم.

در این صورت مغزتان راهی جز قبول کردن ندارد.

برنامه ای برای پاداش دادن به خودتان داشته باشید

پاداش دادن به خودتان یکی از بهترین لطف هایی است که در حق خودتان می کنید.

با کمی ولخرجی برای خود می توانید به انضباط فردی دست پیدا کنید.

یادم است که برای اولین نظمی که می خواستم به آن برسم یک پاداش خوب تعریف کردم.

اگر به چیزی که می خواستم می رسیدم پاداشم یک کتاب ۳۵۰۰۰ تومانی بود به نام پیامبر و دیوانه اثر جبران خلیل جبران.

یک کتاب ۳۵۰۰۰ تومانی برای دستیابی به یک عادت.

به نظر من که معامله ی خوبی است.

پاداش دادن یکی از اصل های مهم کتاب قدرت عادت اثر چارلز دوهیگ نیز هست کتابی که یکی از شاخص ترین ها در حوزه عادت است.

این کتاب برای تغییر یک عادت قدیمی به عادت جدید یا ساختن یک عادت جدید است.

اما یادتان باشد در پاداش دادن به خودتان زیاده روی نکنید و اعتدال را حفظ کنید.

به گونه ای نشود که پاداش دادن برایتان یک امر عادی شود.

خودتان را ببخشید و به جلو بروید

یادتان باشد ما انسان هستیم.

نه یک روبات از پیش تعریف شده که هر کاری را درست و بدون خطا و به موقع انجام دهیم.

گاهی ممکن است مریض باشید و توانایی انجام یک سری کار ها را نداشته باشید.

گاهی ممکن است که مشکلی جدی برایتان پیش بیاید و مجبور باشید یک روز نخوابید و این موضوع در نظمتان اختلال ایجاد می کند.

اما راهکار این است که خودتان را ببخشید و دوباره تلاش کنید.

لطفا جا نزنید و کوتاه نیایید تا موفق شوید

لطفا هزینه مقاله را بپردازید

مقاله رایگان است خیالتان راحت باشد.

اما برای همین مقاله رایگان انرژی و زمان و پول صرف شده است.

می توانید رایگان از آن استفاده کنید اما خوشحال می شویم اگر هزنه اش را پرداخت کنید.

برای پرداخت هزینه اش کافی است آن را به اشتراک بگذارید.

لطفا نظراتتان را با ما در پایین این مقاله یا در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

برچسب ها

حسین لسانی

پریدن ربطی به بال ندارد, قلب می خواهد.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن